Friday, September 3, 2010

SiAPA aku..??

salam,baru hari ini sempat meluangkan masa mengupdate blog...huhuhu
okey..nak dijadikan cerita,baru-baru ini aku dipaksa mengikuti aktiviti anjuran universiti di penang...ESQ TRAINING...pernah dengar??

training ini adalah penbangunan sumber manusia or dlm bahasa mat saleh nyer human resource development in islamic way...hurm..this is something new for me!!aku pon amik paper HRM sem nie tapi yg conventional punyer lorr...Interesting!!

pada hari kejadian,sebelum mulakan training,trainer suruh semua peserta luruskan niat hanya kerana Allah SWT.."INSHAALAH,kalo dilurusin niatnya, sahabat2 bisa dapat hidayahNya plus PahalaNya "kata trainer yg berasal dari indonesia tue...aku bersyukur diberi peluang menambah ilmu dan training nie byk memberi impak pada ku tentang SIAPA AKU sebenarnya...tujuan hidupku...selama ini mungkin aku terlalu bongkak,pekak,buta untuk terima apa yg ada dihadapan ku...aku hanya menganuti agama suci ini tapi tidak memahami ia sepenuhnya...hanya ambil yg aku suka sahaja...AMPUNKAN DOSA2KU YA ALLAH!!!

siapa aku?
HAMBA ALLAH..

apa tujuan aku hidup?
BERIBADAT KEPADANYA..

brother and sister,open your eyes..dont throw away what right aside




wallahualam..

1 comment:

ummu khosyatillah bt muzakir said...

salam..
mcm mana nk cakap ya..
kita perlu ingat dari mana kita mula dan ke mana pula akhirnya kita..
jika kita faham tujuan hidup, insyaALLAH kita blh berfikir atas tindakan yg bakal kita lakukan dlm hidup.=)

p/s: aku pun rindu gak!